سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تبلیغات در ایران

تبلیغات تاثیرگذارترین استراتژی بازاریابی برای پیشرفت کسب‌وکار ها است. تبلیغات برای فروختن یک کالا، خدمات یا یک ایده به کار می رود. در حقیقت یک کسب‌وکار با تبلیغ، با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کند. امروزه تبلیغات روند دیجیتالی شدن را طی می کند و تبلیغات بیشتر اینترنتی شده اند. با توسعه تکنولوژی بیشتر کسب‌وکارهای آنلاین و بسیاری از کارهای روزانه اینترنتی شده اند. به همین دلیل تبلیغات بیشتر به سمت اینترنتی شدن رفته اند به همین دلیل از حالت تبلیغات محیطی، تبلیغات بنری و کلا تبلیغات کاغذی، دور شده اند و به سمت تبلیغات دیجیتال که توسط یک شرکت تبلیغاتی یا خود کسب‌و‌کارها انجام می‌شود حرکت کرده است. 

تبلیغ ارتباطی به حساب می آید که برای متقاعد کردن افراد است و از رسانه‌های جمعی و تعاملی برای دسترسی به مخاطبان استفاده می‌کنند. هدف از تبلیغات معمولا ایجاد ارتباط سرمایه‌گذار با مشتری‌هاست. در واقع تبلیغات اطلاعاتی در مورد محصولات ارائه می‌دهد و محصولات را اعم از کالا، خدمات و … از دید نیازها و خواسته‌های مشتری‌ معرفی می‌کند. تبلیغ درنهایت به گروهی از مشتریان هدف دست پیدا کرده و نیاز های آن هارا شناخته و محصولاتی متناسب با نیاز هایشان ارائه داد. این‌گونه از تبلیغات بیشتر در فضای دیجیتال و اینترنت با عنوان‌های تبلیغات دیجیتال و تبلیغات اینترنتی به کار می رود. 

با پیشرفت رسانه‌ها و زیادشدن تعداد آن‌ها، تبلیغ‌کننده‌ها و مدیران کسب و کارها باید بدانند که بودجه‌های خود را دقیقا برای کدوم رسانه خرج کنند تا تاثیرگذاری آن بیشتر باشد. یکی از ایده‌هایی که برای مصرف بهینه بودجه تبلیغات وجود دارد این است که در آن، شما به‌طور خاص مشتریان را هدف قرار دهید و قبل از تبلیغات زمانی را برای شناسایی دقیق‌تر مخاطبان بگذارید تا تبلیغاتتان را فقط بر روی همان دسته از مشتری‌ها سرمایه‌گذاری کنید. راه و روش‌های مختلفی برای انواع تبلیغات وجود دارد که هرکدام بنا به دلایل خاصی به وجود آمده‌اند و نقش‌های مختلفی دارند

امروزه بهترین روش تبلیغات در ایران استفاده از سئو سایت است و در بیشتر کشورها بهینه سازی موتورهای جستجوی بهترین روش برای تبلیغات به حساب می آید و همه کاربران از گوگل استفاده می‌کنند و گوگل بربازدیدترین وب سایت در ایران به حساب می آید. پس از این ظرفیت باید به بهترین نحو ممکن استفاده کرد. در دیجیتال مارکیتینگ و بازاریابی اینترنتی و دیجیتالی، سئو سایت به معنی کمک گرفتن از موتورهای جستجو برای نمایش کسب و کارمان به تعداد بیشتری از افراد است. در واقع در این روش به عنوان بهترین روش تبلیغاتی باید وضعیت رتبه وب سایت خود در گوگل را بهبود بخشیده تا در صورت جستجو شدن عبارت‌ های خاص و مرتبط با زمینه کسب و کار ما، وب سایت ما به جای وب سایت های رقیب نمایش داده شود. 

برای انجام بیشتر کارهای دیجیتال مارکتینگ و اجرای روش های تبلیغاتی طراحی وب سایت از همه چیز مهم تر است. به عنوان نمونه در سئو سایت، از گوگل برای نمایش وب سایت خود کمک می‌گیریم. پس بدون داشتن یک وبسایت مجازی در دنیای وب نمی‌توان هیچ کاری برای تبلیغات انجام داد. اما این تنها روش تبلیغات در ایران که بازدهی زیادی دارد نیست. امروز شبکه های اجتماعی تحت موبایل هم محبوبیت زیادی برای کاربران پیدا کرده‌ است مخصوصا تلگرام و اینستاگرام که در زندگی بیشتر افراد امروزه نقش اساسی را ایفا کرده است. به همین دلیل باید از تمامی ظرفیت های این رسانه ها هم استفاده کرد. به همین دلیل بعد از سئو سایت، بهترین روش تبلیغات در ایران تلاش برای افزایش تعداد کاربران کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی مربوط به کسب و کار خود است. در این صورت می‌توان خیلی زود بازدهی زیادی دریافت کرد.

تبلیغات بخش بزرگی از هر کسب و کار را در بر می‌گیرد و بدون تبلیغات و بازاریابی نمی‌توان چیزی فروخت. البته روش‌های موثر تبلیغات در کشورهای مختلف متفاوت از یکدیگر هستند. از این رو بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارهای ایرانی به دنبال یافتن بهترین روش تبلیغات در ایران هستند.

انواع تبلیغات اینترنتی

1. شرکت هایی وجود دارند که شما با جستجو در گوگل میتوانید آنها را بیابید، روش کار با این شرکت ها به صورتی هست که ، تبلیغات شما را به صورت کلیکی در فضای اینترنت به مخاطب معرفی میکنند و بابت هر کلیک و مخاطبی که وارد سایت شما میشود، مبلغی میگیرند که خیلی به پیشرفت سایت شما کمک میکند. این سایتها دارای اعضایی هستند که در قبال دریافت مبلغی از سایت شما بازدید میکنند. به این روش تبلیغات کلیکی گفته میشود که همان پرداخت به ازای کلیک است.

2. به دلیل مشابهت ساختار و ظاهر تبلیغات با سایت انتشار دهنده به آنها تبلیغات همسان گفته میشود. مهمترین مزیت تبلیغات همسان این است که به دلیل مشابهت به ساختار سایت انتشار دهنده توسط کاربر ها نادیده گرفته نمیشود و میتواند اثر بخشی زیادی در تبلیغات آنلاین داشته باشد. 

3. تبلیغات بنری روشی است که یک بنر تبلیغاتی از آگهی دهنده در وب سایتی نشان داده می شوند. این روش می تواند تاثیر زیادی در بازگشت مخاطبین داشته باشد. در این شیوه بنر تبلیغ ‏دهنده در یکی از اندازه ‏های استاندارد در محلی از صفحه ‏ی وب تبلیغ ‏‏گیرنده نمایش داده می‏شود. وب‏سایت‏ های تبلیغ ‏دهنده محل‏های مشخصی که معمولا بالا، کنار و پایین صفحات وب‏شان است را به نمایش تبلیغات بنری اختصاص می‏دهند. بنر به وب‏سایت تبلیغ‏ دهنده یا صفحه‏ای شامل توضیحات تکیملی درباره‏ ی تبلیغ، لینک می‏شود. به ‏عبارتی بازدیدکنندگان از وب‏سایت، می‏توانند روی هر کدام از بنرهای تبلیغاتی که توجه‏شان را جلب کرده باشد کلیک کنند تا اطلاعات بیشتری درباره ‏ی آن بدست بیاورند. بنرها اغلب به‏ صورت فایل‏ های گیف، فلش و چند فرمت دیگر طراحی می‏شوند و ممکن است تصویر ثابت یا متحرک باشد. بنرهای فلش معمولا حجم بالاتری دارند، طراحی آنها هزینه‏ ی بیشتری دارد و اگر اینترنت مخاطب پرسرعت نباشد ممکن است نمایش آنها با مشکل مواجه شود. در بنرهای فلش که معمولا به صورت انیمیشن هستند، ممکن است از صدا و قابلیت‏های تعاملی هم استفاده شده باشد.

4. در فضای وب و در برخی وب‌سایت‌های خبری و مجلات اینترنتی هم از رپرتاژ خبری برای تبلیغات استفاده می‌شود. گزارش‌ها و خبرهای تبلیغ‌کننده‌ی برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها در قالب گزارش آگهی‌ها و خبر آگهی‌ها در برخی وب‌سایت‌ها منتشر می‌شود. این مطالب باید از سوی وب‌سایت نمایش‏ دهنده، از طریق عناوین یا علامت‌های خاص از مطالبی که توسط تحریریه تهیه می‌شوند جدا شده تا به ‌اعتماد مخاطبان لطمه‌ای وارد نشود.

5. تبلیغات محتوایی یکی از راه های مناسب برای معرفی و جذب مشتری در نقطه هدف می باشد. که معمولا در مقاله مرتبط با کسب و کار ،خدمات، یا محصولات شما نمایش داده میشود. این نوع  تبلیغات به صورت بنرتصویر لینک دار در بین متن مقاله ی مد نظر شما که دارای کلمات کلیدی متناسب با کسب و کار و هدف شماست و در گوگل از جایگاه مناسبی برخوردار است، قرار میگیرد. بزرگترین مزیت این نوع تبلیغات این است که  کاربرانی که از طریق سرچ محصولات یا خدمات مرتبط با حوزه ی کسب و کار شما وارد سایت می شوند متناسب با نیازشان میتوانند تبلیغات شما را مشاهده و با شما ارتباط برقرار نمایند.