سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشخصات سوتین مناسب

بیشتر خانم ها سایز سوتین مناسب سینه خود را نمی دانند و مهمترین وظیفه سوتین محافظت از سینه ها می باشد یک سوتین خوب و مناسب مانع از افتادگی سینه ها شده و از قوز کردن و کمردرد جلوگیری می کند. اما مهم است که حتما مشخصات سوتین مناسب را بدانید . سینه بند یا سوتین باید از جنس مرغوب تولید شده باشد تا پوست بدن را اذیت نکند، علاوه براین سوتینی مناسب است که اندازه و سایز بدن باشد یک سوتین خوب و ایده آل باید پارچه نرم و لطیفی داشته باشد که قابلیت عرق گیری و ورود و خروج هوا را دارا باشد تا به پوست  آسیبی نرسد و همچنین به سینه ها فشار بیش از اندازه وارد نشود و روی سطح آن ردی باقی نماند و عرق سوز نشود.

مشخصات سوتین مناسب

  1. یکی از مهم ترین مواردی که در خرید سوتین باید به آن توجه کنید این است که در صورت امکان سوتین هایی را انتخاب کنید که دارای بند های پهن باشد و وزن وارده سینه ها به شانه ها را در سطح بیشتری انتقال داده و باعث ناراحتی و اذیت نشوند به همین دلیل باید در انتخاب سوتین مناسب دقت کافی داشته باشید.
  2. حتما باید نخی باشد و از مواد با کیفیت تهیه شده باشد. قابلیت شستشو داشته باشد به این معنا که آب نرود و در طول زمن تغیر سایز ندهد و دارای پارچه لطیف و محکم باشد همچنین پارچه آن خاصیت عرق گیری و امکان ورود و خروج هوا را داشنه باشد چون این کار از تجمع باکتری های بیماری زا بر روی پوست جلوگیری خواهد کرد.
  3. اگر سوتین جک دار یا اسفنجی انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که عرق نکنید و به سینه ها فشار نیاورد. رنگ به کار رفته در آن روی بدن نماند و گیره هایش زنگ نزند. همچنین روی بدن رد آن باقی نماند و باعث ایجاد کبودی یا قرمزی در پوست نشود به همین دلیل اصولا بهتر است که از سوتین های نخی و پنبه ای استفاده کنید که قابلیت عرق گیری و خنک نگه داشتن سینه ها را داشته باشد.
  4. سینه زنان بدون سوتین فرم مناسبی نخواهد داشت و باعث کاهش اعتماد به نفس خواهد شد. در واقع سینه ها بدون سوتین افتاده، بد فرم دیده می شوند و حجم آن کم به نظر می آید. در هنگام راه رفتن بالا پایین می شود و اعصاب فرد را هم می ریزد به همین دلیل نه تنها کاپ سوتین باید متناسب با سایزتان باشد بلکه سایز دور سینه هم باید دقیقأ متناسب سایز دور سینه شما باشد وگرنه بعدأ متوجه می شوید که دور سینه آن گشاد یا تنگ است. به مشخصات سوتین مناسب دقت داشته باشید.
  5. اگر سوتین روی سینه ها کاملأ نخوابد به معنی این است که برایتان کوچک است و باید سایز بزرگتری را خریداری کنید و اگر بالای سینه هایتان از سوتین بیرون بزند نشانه این است که برایتان کوچک است و باید سایز بزرگتر را انتخاب کنید اگر بند سوتین سر شانه ها را اذیت کند یعنی سایز درست سوتین را انتخاب نکرده اید و باید یک سایز کوچکتر و یک سایز بزرگتر از آن را امتحان کنید تا سایز مناسب را پیدا کنید و فقط به سایز کاپ اکتفا نکنید و حتمأ قبل از خرید آن را در اطاق پرو امتحان کنید.
  6. مدل، ظاهر و زیبایی سوتین باید در درجه دوم اهمیت داشته باشد و در درجه اول باید به اندازه آن توجه کنیم. شاید زیبایی یک سوتین برای خانم ها خیلی مهم باشد ولی باید در کنار اهمیت دادن به زیبایی به نکات مهمتری هم توجه داشته باشند، سلامتی بالا ترین سرمایه هر شخصی می باشد که باید به آن در هر شرایط اهمیت ویژه ای داشت.
  7. همه‌ی خانم ها باید بدانند که سوتین تنگ یا گشاد از آزاردهنده‌ترین مشکلاتی‌ست که می‌تواند در طول زندگی روزمره برایشان دردسرساز باشد. سوتین تنگ یا گشاد نه فقط به قفسه‌ی سینه بلکه به شانه‌ها، دست‌ها، گردن و کمر فرد هم فشار وارد می‌کند بنابراین بهتر است خانم‌ها مخصوصا آن‌هایی که مجبور به سپری‌کردن ساعاتی طولانی در خارج از منزل هستند، به‌جای توجه به زیبایی ظاهری سوتین به اندازه و فرم آن توجه کنند. البته خوشبختانه امروزه تنوع طرح سوتین‌ها آن‌قدر زیاد است که حتی با سخت‌گیری بسیار درباره‌ی اندازه و فرم باز هم می توان سوتینی مناسب با سلیقه‌ی خود پیدا کرد.
  8. استفاده از سوتین های تنگ به مدت چند ساعت باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان خواهد شد. نوع پارچه، فلز زیر سوتین و بسیاری از عوامل دیگر روی آزاردهنده بودن سوتین ها تاثیرگذار هستند. و پوشیدن سوتین های تنگ نه تنه آزادهنده هستند، بلکه خطرات زیادی هم دارند. خطر ابتلا به سرطان در زنانی که حداقل 16 ساعت در روز سینه بند می‌پوشیدند، بیش‌تر از افرادی است که تنها 8 ساعت در روز سوتین استفاده داشتند. انتخاب سوتین مناسب بیش‌تر یک مسئولیت است تا انتخاب. سوتین ها باتوجه به این‌ که چه‌قدر آن را می پوشید و چه‌طور آن را می شویید ماندگاری خواهند داشت و باید سبک‌های مختلف سوتین را امتحان کنید تا بتوانید سوتینی را که واقعا مناسب‌تان است انتخاب کنید.
  9. این‌که مقداری از بافت سینه از طرفین بیرون می‌زند نمی تواند نشانه‌ی خوبی باشد و حتما باید به این موضوع توجه داشته باشید دو طرف سینه و قسمت زیر بغل باید خوب داخل سوتین ها جا بشوند. تنها راه‌ حل برای جلوگیری از بیرون زدن مقداری از بافت سینه این است که سینه بند سایز مناسب را انتخاب کنید. سوتین مناسب می باشد که کاپ آن سینه‌ها را خوب پشتیبانی کند. سینه بند باید به درستی همه‌ی بافت‌های سینه را دربر بگیرد تا هیچ بخشی از سینه بیرون نزند. خانم هایی که سینه‌های بزرگ دارند معمولا با این مشکل مواجه می‌شوند مشخصات سوتین مناسب را باید در نظر بگیرید تا باعث قرمزی و افزایش میزان تعریق نشود.
  10. بعضی از خانم ها گمان می کنند پوشیدن سوتین می تواند باعث آسیب شود و برخلاف آن پوشیدن سوتین هیچ آسیبی به بدن نمی‌زند. در حقیقت، برای حفظ و ثابت نگه داشتن سینه‌ها، مخصوصا در زمان انجام هر نوع فعالیت بدنی پوشیدن سینه بند بسیار مفید است. و ویژگی هایی مثل فنر داخل سوتین، پارچه، اندازه‌ی باند دور سوتین و اندازه‌ی کاپ، نقش مهمی در انتخاب سوتین مناسب خواهد داشت. اگر برای اولین بار سینه بند ایده‌آل‌تان را پیدا نکردید طبیعی است و نباید نا امید شوید. همچنین خرید یک سوتین برای تمام لباس‌های‌تان یک اشتباه بزرگ است برش و دوخت تی‌شرت‌ها، لباس‌ها و پیراهن‌ها باعث می‌شود که فقط با سوتین های خاصی قابل پوشیدن باشند. درواقع سوتینی مناسب است که به سینه‌ها شکل مناسب بدهند و از آن‌ها پشتیبانی کنند، حتی زمانی که در خانه هستید.